Agencje reklamowe zajmują się szeroko rozumianą działalnością promocyjną. Kilka z nich zajmuje się opracowywaniem kampanii reklamowych. W wielu pracują fachowcy od projektowania i tworzenia stron internetowych. Profesjonaliści tacy są zazwyczaj doskonali w tym, czym się zajmują.
Ichniejszym grono zasilają i tacy, których specjalnością jest marka firmy. W zależności od rodzaju zlecenia, przydziela się je określonym osobom. Dzięki temu praca nad nimi przebiega sprawniej i lepsze są jej efekty. Niekiedy nad określonymi zleceniami ludzie pracują w zespołach. Takie rozwiązania praktykuje się bardzo w ogromnej liczbie przypadków. Praca w grupie nie tylko sprzyja kreatywności, niemniej jednak posiada także wpływ na czas realizacji takiego zlecenia.
Jeśli na przykład misją zlecenia jest kreowanie marki, to praca zespołowa w tym zakresie może dać lepsze efekty. W tożsamy sposób pracuje się nad projektami stron internetowych. W ich przypadku praca zespołowa jest lepszym wyjściem, niż powierzanie tego zadania jednej osobie. Ta na 100 procent jest w stanie takie zlecenie zrealizować, ale na pewno zajmie jej to dużo większą ilość czasu. A w agencjach reklamowych czas jest na wagę złota. O ile pojawia się w niej dany klient, to jemu zazwyczaj zależy na czasie i najlepiej jeżeli już jego zlecenie będzie wykonane na wczoraj. W odpowiednim razie na jutro. A nie w każdej sytuacji takie tempo jest możliwe. W wielu przypadkach na rewelacyjne realizacje wymaganie nieco więcej czasu. Wtedy ich efekty są lepsze. Jeśli na dane zadanie ma się więcej czasu, to bardziej można je rozważyćprzemyśleć, wziąć pod wagę korzystniejsze rozwiązania. Czy misją zlecenia ma być wizerunek marki, czy funkcjonalna strona internetowa, to pośpiech nie służy takim zleceniom. Dlatego wiele agencji z uwagą określa sobie ramy czasowe dla realizacji określonych zleceń. Nie preferują one ponosić odpowiedzialności za produkty słabe.
Warto zobaczyć: whiteart.pl/ksiega-identyfikacji-wizualnej.