Nie każda ulotka wygląda tak samo, bo nie w każdy przypadku sprawdzi się taka sama. Są sytuacje, gdy praktyczniejsza jest ulotka harmonijka, a są takie, kiedy praktyczniejsze są ulotki w rozmiarze mniejszym iż A4.
Wszystko zależy także od tego, gdzie taka ulotka posiada funkcjonować i ile treści musi się w niej odnaleźć. W zasadzie wybór rozmiaru i charakteru ulotki zależy od upodobań klienta, bo ci, którzy zajmują się projektowaniem ulotek są w stanie przygotować je w każdym schemacie. To dla nich żaden problem. W każdym takim przypadku muszą oni tylko właściwiepoprawnie dobrać informacji i odpowiednio je rozmieścić. Tak, aby ulotka była czytelna i spełniła swoje zadanie.
Niekiedy osoby, które zajmują się projektowaniem ulotek doradzają wybór dokładnie sprecyzowanej z nich. Czasami twierdza one, że są wskazania ku temu, aby dana ulotka była ulotką DL. Jeśli mają ku temu prawidłoweodpowiednie argumenty i uda im się przekonać do własnego zdania klienta, to taka ulotka jest opracowywana. W większości przypadków natomiast nie narzuca się klientom takich czy innych rozwiązań. Dokonanie wyboru zostawia się jemu. Choć równie w znaczącej liczbie sytuacji posiadają miejsce sytuacje odwrotne. Wówczas klient zleca wykonanie ulotki i chce, ażeby ulotka promocyjna miała taka postać, jaką jej projektant będzie uważał za najlepiej odpowiednią. Jeśli jej przygotowanie zleca się profesjonalista, to i dylematy formatu takiej ulotki pozostawia się im. w tej kwestii zleceniodawcy mają zaufanie do fachowców, bo idealnie zdają sobie oni sprawę z tego, że na pewno dokonają oni najlepszego wyboru, a ichniejszym ulotka firmowa będzie wyglądała właściwie. O ile kwestia formatu jest pozostawiona projektantowi ulotki, to ten wybiera go wedle własnego uznania i decyduje się na takie format, który jego zdaniem, w tym przypadku, będzie najbardziej świetny. Format ulotki posiada również wpływ na jej koszt, dlatego w każdej chwili informuje się o tym klientów.
Warto sprawdzić: www.whiteart.pl/portfolio/ulotki.