Prawie każdy sklep ecommerce oprócz zdjęć sprzedawanych przed siebie towarów, musi mieć jeszcze opisy tych produktów. Opisy są istotne nie tylko ze względu na to, by klientów mógł dowiedzieć się, co pragniemy mu sprzedać, niemniej jednak też dlatego, aby wyszukiwarki Wyszukiwarkę całkiem dobrze oceniały nasz sklep internetowy. Google center oferuje kilka różnorakich form promocji w wyszukiwarkach, ale sklepy, które preferują do niego dołączyć, muszą spełniać między innymi określone założenia.
Założenia te wcale nie są skomplikowane do realizacji, jednakże powinno się pamiętać, że jakby nie patrzeć niektóre z punktów wymagają, żeby nad danym sklepem naprawdę znacznie dłużej popracować. Merchant center Google daje sklepom internetowym niesamowitą szansę na to, by wybiły się spośród konkurencji i zaczęły odpowiednio działać, jednakże bez właściwych opisów towarów zwyczajnie nie jest to możliwe. Posiada to wpływ w głównej mierze na to, że klient czytają opis dowiaduje się czegoś o nim tożsamo, jak roboty Wyszukiwarkę, które są aktualnie faktycznie już coraz bardziej inteligentne. Porównywarka cen Google jasno podaje, jak wyglądają ceny za dokładnie określone produkty, jednakże to właściciel sklepu musi postarać się o to, żeby zilustrować je tak, by miały po prostu większą siłę oddziaływania. Pla Google będzie miało niesamowite efekty, niemniej jednak tylko wtedy, gdy zadba się o cały proces sprzedażowy na tyle, że będzie on wypełniany wedle konkretnych zasad, a co za tym idzie że będzie można dzięki temu spełnić określone plany sprzedażowe. Wówczas sklep osiągnie prawdziwe wyżyny swoich sposobności i będzie najlepszy w tym, co robi.
Zobacz: google shops.