Codziennie w trakcie oglądania telewizji stajemy się odbiorcami setek reklam, które są emitowane przez każdą stację telewizyjną. Taka kampania reklamowa jest bardzo dokładnie zaplanowana, ponieważ koszty związane z emisją spotu w telewizji są w szczególności wysokie. Nie mniej jednakże, spoty reklamowe emitowane w telewizji przykuwają naszą uwagę o wiele bardziej, aniżeli szablonowe banery reklamowe w Internecie. Dlaczego? Bowiem przeglądając internet, w znaczącej liczbie sytuacji chcemy dotrzeć do konkretnych informacji, w czym przeszkadzają nam wszechobecne promocji. Zdecydowana większość z nas widząc przeciętną reklamę online, po prostu zamyka ją bez zastanowienia, dosłownie nie poświęcając uwagi na przemyślenie jej informacji.
Sprawa wygląda zgoła przeciwnie w sytuacji reklam telewizyjnych. W głównej mierze, reklam emitowanych na dokładnie sprecyzowanej stacji telewizyjnej nie możemy ominąć, przyspieszyć czy wyłączyć. Rzecz jasna, możemy wyedytować oglądaną stację, natomiast o ile oczekujemy na początek jakiegoś filmu albo programu, będziemy musieli poczekać na koniec bloku reklamowego. W tej chwili dlatego, ciekawie skonstruowany spot reklamowy może zostać zapamiętany przez odbiorcę promocji. Przykładem mogą być tutaj dwie postacie z kampanii promocyjnych: postać Henia z reklam hipermarketów TESCO, a również miś ze słynnej sieci komórkowej ,,Plush”. Obydwie postacie były utworzone w metodę, który posiada dobrowolnie zaciekawić odbiorcę, na zasadzie komizmu , a ponadto zabaw językowych. Zerwanie ze schematem w sytuacji reklam ma możliwość przynieść zarówno lepsze przyjęcie mojej kampanii reklamowe, jak i wzrost zainteresowania naszą marką.
Więcej informacji na ten temat: http://praktyczna-wiedza.pl/.